jom klik

Sunday, May 9, 2010

Happy Mother Day

Sebut psl hari ibu tingat msa dulu2, suka ssgt melawan, kiranyer suka membantah jugak lar, tp bla abah masuk korum spt biasa jd mcm siput masok dlm cengkerangyer.......hehehecenggitu lar aku....lasak cam budak, aku mmg kasar sket, asal mengata sket, kasut terbang lar merasa, spai abah kta hang nie klu xubah perangai xberlaki la hang........hehehe......tu dulu, skrg dh jd ibu n isteri, kna lembut sket tp kdg2 kasar gak.....perlu kna pd tempatnyer.....

cam tomboy kn.........hehehe



citer psl dh kawen, mengandung for the first time, seronok giler, mna xnyer, org len 4bln bru rsa geli2 dlm pewot aku lak start 3bln dh rsa, bangga giler, alhamdulillah msa mengandung xalah apa2, steady jer, tp msa mula2 tu turun darah sket tp lps g K.S Wan & Liow cucuk ubat kuat, tros kuat......hubby yg dok muntah2 tingin mkn masam2, tu yg member sekerja dia g tau lew, dia x g tau pape pon.......heheheh...nk cover ler tu
menjelang due-date nk bersalin....haaa......awai seminggu aku bsalin
msa pg2 buta tu rsa cam nk mai period (cam biasa masa mengandung pon tiap2 bln rsa centu) g toilet kuar darah tp xsakit nk bsalin cam dorg kta.......leh lak tu aku g duduk kt katil dok pikir nk g ke x spital.??
pikir nyer pikir tingat pesan member klu turun darah kna g spital sesiap takut nti bdn jd lemah, takut sma jd pape, pastu gerak hubby, terkejuz dia, gelabah carik beg, dia nk angkut suma beg nk bwk g spital, aku suh dia amik beg nk masuk labour room jek, bby xkuar lg, xyah bwk suma........hehehe
spai kt spital kui 5.30pg tp bsalin kui 6.21ptg......lma ooooo
kuar lah my princess yg diberi nama
~Nur Syifa binti Syaiful Nizwan~
msa nk settle suma sib bek ada staff nurse yg sorg tu cekap, dia dpt detect yg ada uri lg tinggai kt dlm sbb darah xberenti kuar, jenuh gak lar kna proses skali lg utk kuar kn uri tu, pastu siap suma.........lega,
klu x arwah dh lar aku, TQ to that S/N aku slamat......alhamdulillah


ngandung lak ank no.2, kes t'eksiden..hehehehmsa tu tertinggai mkn pil perancang, apa pon rahmat sbb dia pengubat lps arwah abah ngan arwah aqilah(ank menakan t'sayang) meninggal dunia, msa mengandung dia pok slalu ingat pesan arwah abah ngan aqilah, dok rsa kalaulah mereka ada.......hrmmmmmmmmyg pasti allah lebih menyayangi mereka.....al-fatihah

cam bby first turun darah, tp kali nie aku xg swasta tp g spital jew, sbb dh kenal dr2 pakar kt spital so mintak tlg dorg....tp kali nie turun darah spai mengandung 3bln setengah......
dr2 len dh kta da harapan, aku jumpa dr pakar(Dr Ranjit) kta yg first bby g cucuk, klu this bby perlu wat centu aku nk g private jew, pastu dia kta xyah, dia bg ubat hormon, kesan dia sama ja ngan cucuk.......pastu darah turun sket2 jew.jumpa lak dr len dia tanya penah wat pap-smear x? aku kta x, so wat pap-smear msa tu, jumpa cyst, cam ketumbuhan kt pintu rahim, benda tu di ambil oleh dr sbb dia kta mcm blh ditarik kuar mcm isi lebih.......cyst tu d bwa ke lab, amik msa 4 bln nk tau result samada bahaya atau x........tp lps buang cyst tu darah xkuar dh.......
risau lak tertunggu2 lak keputusan, last2 dp tau xbahawa apa2..........so kawan2 lps bsalin jgn lupa wat pap-smear, mmg sakit sket, tp kta tau apa2 jd........
lega satu citer, datang lak citer bru, dr wat scan kta placenta low(uri kt bwh), org kta klu low spai 7bln mmg xleh nak bsalin normal.......kecut lg aku, jenuh tanya org nk wat cenna, dh pertengahan mengandung org bg usik pewot, so kak aku suggest call dulu bidan Munah, bidan g tau suh ltk bantal bawah punggung ngan kaki, pastu boh tangan kt bwh pewot tp jgn tekan, letak jew, pastu selawat mintak di permudahkan.......alhamdullilah lps tu g check-up blk uri dh naik........
masa dekat tarikh due-date, cam biasa amik cuti semingggu awai, pastu dok rsa sat2 sakit, tp xturun tanda, pesan org klu xturun tanda jgn g spital lg, so dok lar kt umah, esok tu sihat blk cam biasa. hari yg berikutnyer rsa cenggitu gak hubby nk g keja, aku bg sbb takot mcm aritu ja, main2....
mana nk tau masuk kui 7.00pg rsa 5menet skali sakit tp xturun tanda pown, tingat member ckp klu sakit 5min skali tp xturun tanda kna g spital takut servik bukak, pastu call hubby suh blk amik bwk g labour room.spai labour room check dh bukak 3cm tp xturun tanda, kui 10.30pg dorg pecahkan air ketuban, sakit yg amat sgt dtg jenuh aku tahan sbb dorg kta xbukak abeh lg, last2 dh xtahan, sib bek ada staff nurse yg aku kenai dtg tlg conduct, pastu kuar lar my little Prince.....
~Muhammad Syafiq bin Syaiful Nizwan~

yang paling best sempena hari ibu nie, syifa buatkan kad utk ibu.........hehehe
mmg lar ngan bantuan dorg kt taska, apa pon aku bangga ngan my princess
TQ sayang....tu la hadiah paling berharga wat ibu......


~Ibu sayang syifa dan syafiq~

No comments:

c